Voice over
În anul 1998 am intrat, pentru prima dată, într-un studio. Microfoane, căști, un perete cu geam, multe texte printate, reprezentanții agenției, beneficiarul, producatorul. Recunosc, am fost intimidată și, chiar dacă emoțiile sunt principalul mecanism al muncii ”actorului cu sine însuși”, a fost aproape imposibil să mi le stăpânesc. Aveam senzația că bătăile inimii sunt auzite dincolo de geam.
Nu a fost așa, nimeni de dincolo de geam nu îmi auzea bătăile inimii. Am început să înregistram, era prima dată când făceam voice over. Revista Super. Mi-am auzit vocea în căști, apoi indicațiile și în final un rezultat care mi-a adus atât de multă bucurie.
Au urmat: voice over pentru un post de televiziune, female international voice over pentru gps, voce sistem audio pentru nevăzători, reclame, voce personaje desene animate, voce personaje jocuri video și câte si mai câte.
Munca unui voice over presupune multe elemente de back stage. Trebuie să ai grijă de vocea ta, să fii în permanență atent la indicații, să înțelegi foarte bine ceea ce își dorește beneficiarul, să intri în vibe, să exersezi continuu, să transmiți mesajul cu claritate, să fii diferit de fiecare dată când pășești în studio, să comunici cu beneficiarul și să cunoști inclusiv detaliile tehnice. Mai mult, eu am ales să îmi fac propriul studio și să învăț o nouă meserie.
O bucurie care continuă, si, cu siguranță va merge mai departe. Nu numai în limba română, căci drumurile mi-au scos în față clienți din afara țării care au avut nevoie de vocea mea în engleză, franceză sau italiană.
Portofoliul de companii:
- L'Oreal Paris
- Maybelline New York
- CCC
- Dorna
- Nivea
- MasterCard
- Danone
- ING
- KFC
- Pizza Hut
- Dedeman
- British Council
- Alezzi
- Nestle
- Purina
- Dormeo
- Fasconal
- Hoya Lens
- InfoCons
- Wellneo
- Rovus
- Vegeta
- Nutella
- Oreo
- Tac-Pac
- Coca Cola
- KRKA
- Gerovital
- Vodafone
- OLX
- IRobot
- Honda
- Delikat
- Centrele Ideal
- Henkel
- Farmec
Audio Voice over
Video Voice over